side-area-logo

“Trend: hoe complexer het bedrijf, hoe groter onze toegevoegde waarde”

“Al zolang ik in dit verzekeringsvak werk, zijn fusies aan de orde van de dag. En recent opnieuw: Delta Lloyd fuseert met Nationale Nederlanden, Generali met ASR. Je zou bijna denken dat er binnenkort nog maar één verzekeraar over blijft. Wat is in dit krachtenspel dan nog de toegevoegde waarde van uw intermediair?

Een terechte vraag, want door schaalvergroting van verzekeraars is het spel om standaardisering van processen begonnen. Efficiency leidt tot steeds lagere kosten, en dat is voor standaardproducten natuurlijk mooi.

Maar in onze adviespraktijk komen we ook tal van bedrijven tegen voor wie zo’n standaardoplossing niet werkt. Deze -vaak grotere- bedrijven worstelen met complexere risico’s, die niet zomaar zijn te verzekeren.

Klassiek dilemma

Onze wereld van intermediairs worstelt met het klassieke strategiedilemma: gaan we mee in de trend van ‘operational excellence’ en standaardproducten van verzekeraars, óf bieden we onze klanten maatwerk, een persoonlijke relatie en slim advies? Ik geloof best dat er voor beide uitersten wel een plekje onder de zon is. Maar waar gelooft Herenvest in? Welke richting kiezen wij?

Al jaren geleden hebben wij een duidelijke keuze gemaakt: Herenvest is er voor ondernemers. We willen ze zó goed ontzorgen, dat zij zich helemaal kunnen concentreren op het ondernemen zelf. Geen sores, geen rompslomp – wij regelen de financiële kant. Onze diensten staan voor uw voorspoed en continuïteit.

Maatwerk en strategisch advies

Dankzij die duidelijke keuze voor maatwerk is onze toegevoegde waarde in de afgelopen jaren opgeschoven van administratie en producten vergelijken, naar steeds meer advisering over maatwerkoplossingen. Veelal leiden die adviezen tot een betere inschatting van de werkelijke risico’s, wat zich terugvertaalt in een premie op maat. Zoals onlangs nog bij dat visrestaurant, dat alleen koude gerechten bereidde. Onze risico-analyse leidde hier tot een besparing van 23% op de verzekeringspremie. Het risico op brand was immers in hun specifieke geval veel lager dan bij andere restaurants. Geen verzekeraar die uit zichzelf op dit idee zou zijn gekomen.

In onze visie zien we daarin een belangrijke ontwikkeling voor het bedrijfsleven. Door onze hoge betrokkenheid bij het bedrijf van onze klant zien we als geen ander waar de risico’s schuilen. Juist voor de moeilijker risico’s levert Herenvest toegevoegde waarde. Onze gespecialiseerde risicomanagers adviseren niet alleen over verzekeringen, maar ook over preventiemaatregelen. Daarbij bieden we nieuwe kanalen aan om echt complexe risico’s op een goede manier te kunnen afdekken. Ook werken we met u en uw medewerkers aan een groter risicobewustzijn en een betere veiligheidscultuur in uw bedrijf.

Kortom, bij Herenvest zijn we ver voorbij het denken in polissen en administratie. Als volwaardige adviseurs bedienen we bedrijven met ambitie voor een toekomstbestendige bedrijfsvoering. Niet alleen door risico’s te verzekeren, maar vooral ook door te adviseren over de juiste maatregelen.
Dus als het om complexe risico’s gaat, moet u bij Herenvest wezen. Daag ons maar uit!”

Meer weten over dit onderwerp? Bel ons of maak heel eenvoudig een belafspraak en we bellen u terug!

Bob Klijn 023 5112200

Recommend
Share